Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.03.2013 07:45 - Мултимедийна история в “Царевград Търнов”...
Автор: cinderellathespy Категория: Лични дневници   
Прочетен: 7552 Коментари: 22 Гласове:
25


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Вчера пътувахме, както често се случва в последните месеци...
Мултимедиен посетителски център “Царевград Търнов” е отворил врати на 16.02.2013 година, а вчера по път го посетихме и ние...
Хубаво е човек да се докосва до историята по-често, защото като че ли това е фактор, който връща добротата в дните, припомня ни колко временно е всичко на този свят, как е важна всяка мисъл в дълбините на душите ни, защото именно мислите ни творят във всеки един миг бъдещето и как всичко, което постигаме и оставяме след себе си е отправна точка и пътеводна светлина за собствените ни деца и за света като цяло...
Снимахме и отнесохме късче минало със себе си...
Реших да ви го споделя във ветровитото петъчно мартенско утро, което вече се пробуди при нас, тук в североизточна България....
Приятна разходка на всички, които ще надникнат...
:)





  image


Семейното огнище от древни времена

---> ---> ---> --->

image


Християнската религия укрепвала

---> ---> ---> --->


image

 
Кухнята в болярското жилище

---> ---> ---> --->


image


Войните на Второ българско царство

---> ---> ---> --->

image


Цар Йоан Асен II и царица Анна


---> ---> ---> --->


image


Българския патриарх

---> ---> ---> --->


image


Въоръжение през Второ българско царство

---> ---> ---> --->


image


Ковачница

---> ---> ---> --->

image


Грънчарница

---> ---> ---> --->


image

Монетосекач

---> ---> ---> --->


image


Каменоделци

---> ---> ---> --->

image

Цар Калоян и папското писмо

---> ---> ---> --->



image

Папски пратеник

---> ---> ---> --->



image


Цар Калоян и пленяването на Балдуин Фландръски

след битката при Одрин през 1205г.

---> ---> ---> --->



image

Развитие на иконописното изкуство

---> ---> ---> --->


image


Болярско семейство

---> ---> ---> --->



image


Развитие на книжовността

---> ---> ---> --->



image


Различни видове одежди от Второ българско царство







***


 



Гласувай:
26



Следващ постинг
Предишен постинг

1. zemela - Благодаря за тази разходка във в...
15.03.2013 09:40
Благодаря за тази разходка във времето.
цитирай
2. erato7 - За трети път разглеждам музея, но ...
15.03.2013 12:51
За трети път разглеждам музея, но само виртуално.
Обещавам си, че при първа възможност да пътуваме със семейството си ще посетим това интересно място!
Прегръдки за всички ви, миличка!
цитирай
3. alexs - Много ме впечатли тази разходка! ...
15.03.2013 13:16
Много ме впечатли тази разходка! Поздрави Еличка!
цитирай
4. ckarlet - Браво, Ели! Страхотни снимки си ...
15.03.2013 18:57
Браво, Ели! Страхотни снимки си направила! И още по-хубавото е, че си сложила надписи на всяка една от тях, за да се знае какво се разглежда! Виж това съм пропуснала и го отчитам:)
Прекрасни почивни дни, мила!
цитирай
5. jabog - определено ще го разгледам при п...
15.03.2013 20:47
определено ще го разгледам при първа възможност. това е нещо ново по нашите земи. поздрав
цитирай
6. cinderellathespy - @ zemela
15.03.2013 21:53
zemela написа:
Благодаря за тази разходка във времето.


Здрасти!:)
Радвам се, Самодива!
И аз се позагубих в твоето Кралство...
Много вълшебно там...
Хубави почивни дни... :)
цитирай
7. cinderellathespy - @erato7
15.03.2013 21:55
erato7 написа:
За трети път разглеждам музея, но само виртуално.
Обещавам си, че при първа възможност да пътуваме със семейството си ще посетим това интересно място!
Прегръдки за всички ви, миличка!


Прегръдки и на тебе, Ерато! Благодаря ти!
Беше ни на път, просто се връщахме от София
и решихме да минем. После си намерихме и една
много уютна кръчмичка, с интересни снимки по стените
и вкусна храница!
Хубаво е в Търново Винаги!
Поздрави и усмивки от мен!:)
цитирай
8. cinderellathespy - @alexs
15.03.2013 22:03
alexs написа:
Много ме впечатли тази разходка! Поздрави Еличка!


Поздрави и на теб, Алекс! :)
Като имаш възможност иди и виж тая изложба!
Струва си! :)
цитирай
9. cinderellathespy - @ckarlet
15.03.2013 22:05
ckarlet написа:
Браво, Ели! Страхотни снимки си направила! И още по-хубавото е, че си сложила надписи на всяка една от тях, за да се знае какво се разглежда! Виж това съм пропуснала и го отчитам:)
Прекрасни почивни дни, мила!


Привет, Скарлет,
снимките са много големи като размери.
Наложи се малко да пипна с оразмеряването на Фотошопа
и ми хрумна да им сложа и надписи...
Нещо щях да ти пиша специално на теб,
но ми изхвърча от ума в момента...
Като се присетя ще го добавя...
Радвам се, че намина, мила!
Спокойна вечер и лека нощ!:)
цитирай
10. cinderellathespy - @ jabog
15.03.2013 22:08
jabog написа:
определено ще го разгледам при първа възможност. това е нещо ново по нашите земи. поздрав


Верно е ново по нашите земи,
приятелю Жабог :)))
Лично аз имам нужда от такива докосвания с историята,
с миналото, така по-пълноценно осъзнавам вървенето
през т.нар. "живот"...
При тебе гледам пак има поводи за усмивки в петъчната вечер! :)))
Поздрави и винаги си добре дошъл насам! :)
цитирай
11. kometapg - Беше ми много интересно да се раз...
16.03.2013 01:14
Беше ми много интересно да се разходя! Благодаря ти за споделеното! :)
цитирай
12. cinderellathespy - @ kometapg
16.03.2013 16:37
kometapg написа:
Беше ми много интересно да се разходя! Благодаря ти за споделеното! :)


Здрасти, Светле,
радвам се че ти е харесало!
Стига ми толкова за този месец блогване.. :)))
Време ми е за малко вглъбяване...
Искам да летя високо... :)))
Усмивки и пак да дойдеш... :)))

http://vbox7.com/play:88f848409e
цитирай
13. mariniki - благодаря ти...
16.03.2013 21:18
разходката с теб беше чудесна...
прегръдка и поздрав...
цитирай
14. cinderellathespy - @ mariniki
17.03.2013 12:46
mariniki написа:
благодаря ти...
разходката с теб беше чудесна...
прегръдка и поздрав...


Здрасти, Маги,
обичам да разхождам приятелите си...
Нещо се чувствам поуморена...
Вероятно е от дошлата пролет...
И на теб прегръдка...
Пращам ти шепа нежност в неделния ден...
И... прости ми, нали днес е ден за прошка...

Ей това ми звучи...
(случайно го открих...)
http://vbox7.com/play:e52ba8eaae
цитирай
15. priqtel12 - Здравей, Ели!
17.03.2013 18:59
Чудесна разходка, разказваха ми за този музей.....дори мислим с колежката да заведем учениците си там. Твоите снимки ме убедиха, че си заслужава.
Благодаря ти!
Хубава вечер, Еличка, и прости ми, че не ми остава повече време да ти гостувам тук.
Прегръдки!
цитирай
16. cinderellathespy - @ priqtel12
17.03.2013 21:30
priqtel12 написа:
Здравей, Ели!
Чудесна разходка, разказваха ми за този музей.....дори мислим с колежката да заведем учениците си там. Твоите снимки ме убедиха, че си заслужава.
Благодаря ти!
Хубава вечер, Еличка, и прости ми, че не ми остава повече време да ти гостувам тук.
Прегръдки!


Привет, Иве,
изобщо не се притеснявай...
Радвам се, че намина!
Мисля, че ще им хареса на учениците ти!
Прегръдка!
Малко съм поугасила, докато пак ми дойде вдъхновение
да постна тук...
До скоро!:)
цитирай
17. faktifakti - много добре са го направили.
18.03.2013 15:11
поздрави Елинце.
цитирай
18. cinderellathespy - @ faktifakti
19.03.2013 00:05
faktifakti написа:
много добре са го направили.
поздрави Елинце.


Еви,
това обръщение Винаги много ме усмихва
и ми става мило...
Прегръщам те!
Като имаш път към Търново
обезателно иди да го видиш...
цитирай
19. ishchel - Ели, снимките са чудесни.
20.03.2013 15:02
Много се радвам, че вече и у нас има такива "Мултимедийни центрове"
Почувствах духът на времето.
Поздрави
цитирай
20. radosslav - Точно
25.03.2013 18:53
Точно тва ми трябваше за новата пиеса
цитирай
21. cinderellathespy - @ ishchel
25.03.2013 22:57
ishchel написа:
Ели, снимките са чудесни.
Много се радвам, че вече и у нас има такива "Мултимедийни центрове"
Почувствах духът на времето.
Поздрави


Здрасти, Ани,
радвам се, мила, че лекото фото пътешествие ти е харесало...
Честито Благовещение!
И на тебе поздрави сърдечни,

Ели
цитирай
22. cinderellathespy - @ radosslav
25.03.2013 23:18
radosslav написа:
Точно тва ми трябваше за новата пиеса


Бате Радо,
щом е точно Тва - > действай, а ние ще чакаме резултатите
да ги споделиш накрая...
Сигурна съм, че ще са 10-ка и безапелационни, както винаги... !!! :)
Радвам се, че си наминал...

Ели
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: cinderellathespy
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1719305
Постинги: 435
Коментари: 3575
Гласове: 18447
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031