Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.10.2010 13:30 - "Здрач" настъпи при мен през октомври
Автор: cinderellathespy Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1908 Коментари: 6 Гласове:
10



   Не мислех, че на 33 години ще бъда запленена от вампирска сага, но се случи. Очевидно водолейските наклонности към мистичното и окултното надделяха. Стефани Майър и нейната четирилогия - "Здрач", "Новолуние", "Затъмнение" и "Зазоряване" ме спечелиха за фен на странно-магичната любов между вампир и човек. В интерес на истината първо изгледах трите излезли до този момент филма, но определено прочита на книгите ме вълнува много повече. Има много неща, които във филмите по обективни причини няма как да бъдат показани, колкото и да е добър сценария или играта на актьорите. Има чувства, мисли които можеш да усетиш и осмислиш само четейки книгите....Все още съм на "Здрач", но определено ми харесва начина, по който Стефани разказва. Потапяш се в нейния свят и забравяш за времето, отделяш се от дните и усещаш, че имаш на разположеание достатъчно минути да се замислиш за нещата съпътстващи живота ни, за които в забързаното ежедневие просто не ни остава време - живот, смърт, край, безкрай, любов, правото на избор, липсата на избор, критериите ни за добро и зло, приятелството, за какво вдействителност мечтаем, кои сме, от къде идваме, на къде отиваме. Не знам как ще завърши историята на Бела и Едуард, мярнах разни коментари за "Зазоряване" в интернет, но реших да изживея приключението по ред. Първият от филмите ми хареса най-много. Вторият и третият ги изгледах при надделяло любопиство, въпреки че мислех първо да прочета книгите. Сега се надявам втората и третата книга да компенсират леко обзелото ме разочарование от филмовата продукция.....Може би това, което най-много ми хареса във филмите и книгата, която все още чета е непрекъснатото жизнеутвърждаване, което блика от думите и постъпките на героите. Най-лесно е да се превърнеш във вампир в буквален и преносен смисъл, много по-трудно и отговорно е да изживееш отредения ти живот /отреденото ти съществуване под някаква форма/ по възможно най-добрия и достоен начин. Това се опитва да внуши според мен през цялото време Едуард на Бела, това се опитва да ни каже Стефани, поне аз така я чувам книгата и това ме държи привлечена в света на Майър.
Един разговор в "Здрач" ми хареса много и го прибавям към споделеното в този пост. Мисля, че следващите думи разкриват в една голяма степен магичното очарование на страшния свят на вампирите, в който ни потапя Стефани Майър и дава отговор на въпроса защо книгите се поглъщат на един дъх :


"Здрач"
Стефани Майър
Тринадесета глава "Изповеди"
стр.274-275

  - Изабела - той произнесе внимателно пълното ми име, после игриво разроши косата ми със свободната си ръка. Небрежното му докосване предизвика тръпка по цялото ми тяло. - Бела, не бих могъл да се помиря със себе си, ако някога те нараня по някакъв начин. Нямаш представа как се измъчвам. - Той сведе поглед, отново засрамен. - Мисълта за теб - неподвижна, бяла, студена....да не видя никога повече как цялата пламваш, нито блясъка в очите ти, когато прозреш преструвките ми....би било непоносимо. - Той вдигна великолепните си измъчени очи към моите. - Ти си най-важното нещо за мен сега. Най-важното от всичко и от всякога.
  Главата ми се замая от рязката промяна в посоката на разговора ни. От забавната тема за надвисналата над мен смърт неочаквано бяхме преминали към обяснение на чувствата ни. Той зачака, и макар да гледах надолу към сплетените ни пръсти, знаех, че златистите му очи ни наблюдават.
  - Ти, естествено, вече знаеш какво чувствам - казах накрая. - Тук съм....което в груб превод означава, че по-скоро бих умряла, отколкото да съм далече от теб - намръщих се. - Аз съм идиотка.
  - Наистина си идиотка - съгласи се той през смях. Очите ни се срещнаха и аз също се разсмях. Смеехме се заедно на идиотщината и абсурдността на ситуацията.
  - И така лъвът се влюбил в агнето - прошепна той.
Извърнах глава, за да скрия очите си, изпълнени с възторг от думите му.
  - Какво глупаво агне - въздъхнах.
  - Какъв извратен, мазохистичен лъв - в продължение на една дълга минута се взираше в сенчестата гора и се зачудих къде ли са го отвели мислите му.
.........


И накрая в този ред на мисли провокирани от  "Здрач" - вчера направих един любителски видео клип по първия филм, с който смятам да сложа край на поста и който се надявам да ви хареса.






Тагове:   Здрач,   Brightman,   майър,


Гласувай:
10



1. zabavnata - Покрай дъщеря ми прочетох книгата, гледах филмите...
17.10.2010 14:48
Порази ме грижата на Едуард към Бела, както и нейната безгранична любов към него. Такава любов наистина се среща веднъж на милион, а да я съхраниш е изкуство.
Успешен ден!
цитирай
2. cinderellathespy - Порази ме грижата на Едуард към Б...
17.10.2010 18:23
zabavnata написа:
Порази ме грижата на Едуард към Бела, както и нейната безгранична любов към него. Такава любов наистина се среща веднъж на милион, а да я съхраниш е изкуство.
Успешен ден!


Неделния ден винаги е успешен - край на старата седмица с позитивни мисли и очаквания за новата! Може би наистина необикновенната любов привлича в книгите на Стефани Майър. Лично аз имам нужда от вълшебства в живота си и имам нужда да вярвам, че това е възможно - ужасните същества - вампирите, които всяват страх и ужас да изпитват човешки чувства и да търпят, независимо с цената на колко мъки, душевни трансформации към добро. Това е като вечното единоборство между доброто и злото и опитите на двете да подчинят другия....и разбира се, накрая да не се губи вярата, че доброто винаги побеждава!-:)
цитирай
3. анонимен - хах
18.10.2010 12:08
http://cinemascrotum.wordpress.com/2010/07/05/%D1%80%D0%B5%D0%B2%D1%8E-%D0%B7%D0%B4%D1%80%D0%B0%D1%87-3-%D0%B7%D0%B0%D1%82%D1%8A%D0%BC%D0%BD%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D0%B5/
цитирай
4. cinderellathespy - http://cinemascrotum. wordpr...
18.10.2010 17:38
анонимен написа:
http://cinemascrotum.wordpress.com/2010/07/05/%D1%80%D0%B5%D0%B2%D1%8E-%D0%B7%D0%B4%D1%80%D0%B0%D1%87-3-%D0%B7%D0%B0%D1%82%D1%8A%D0%BC%D0%BD%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D0%B5/


Пускам анонимния коментар буквално както е! Това е препратка към блог, в който се коментират филми, като линка препраща към статия за "Затъмнение" - трития филм направен по книгите на Стефани Майър. На когото му представлява интерес може да прочете и другите гл.т.-:)
цитирай
5. priqtel12 - Аз също прочетох книгите
19.10.2010 18:08
покрай дъщеря ми и определено най-много ми хареса първата книга.
цитирай
6. cinderellathespy - покрай дъщеря ми и определено на...
19.10.2010 19:00
priqtel12 написа:
покрай дъщеря ми и определено най-много ми хареса първата книга.


Аз тази вечер смятам да почвам да чета втората книга, чак като приключа поредицата ще се върна към този твой коментар, Иве, и ще ти напиша коя от книгите най-много ми е харесала!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: cinderellathespy
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1719934
Постинги: 435
Коментари: 3575
Гласове: 18447
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031